Конспекти уроків

УКРАЇНСЬКА  МОВА   (ЧИТАННЯ)
Клас:    1
 Тема. Звук [ж], буква «же». Вправляння у чіткій вимові звука [ж] у складах і словах. Заучування скоромовок.
 Мета.  Навчити правильно артикулювати звук [ж], формувати навички літературної   вимови. Закріплювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів. Удосконалювати навички читання слів, речень. Створювати умови для виявлення пізнавальної активності учнів. Розвивати пам'ять, увагу, мислення ,мовлення, фонематичний слух учнів. Виховувати любов до природи.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: картки з буквами, складами,  малюнки.
Структура  уроку
Вид роботи
Час
Дії учителя
Дії учнів
1.     ЕТАП ОРІЄНТАЦІЇ:
1.1.Організація класу.
Доброго ранку! –   мовлю за звичаєм.                                      Доброго ранку!-               кожному зичу я. І посміха-ються   у відповідь люди:
Добрі ж слова  для кожного любі.
1.2. Повідомлення теми та мети уроку.


1.3.Мотивація навчальної діяльності.

3 хв
1 хв






1 хв



1 хв



Читає вірш напам’ять.





Повідомляє тему та мету уроку, місце уроку в даному розділі.
Мотивує наступну діяльність.


Налаштовуються на плідну роботу.





Уважно слухають.



Усвідомлюють мету діяльності, що передбачається.
2.     ЕТАП ПОКЛАДАННЯ МЕТИ

3 хв

Визначає  разом з учнями особистісно значущі завдання, які передбачено здійснити протягом уроку.
Визначають разом з учителем особи-стісно значущі завдання, які пере-дбачено здійснити протягом уроку.
3.     ЕТАП ПРОЕКТУВАННЯ
3.1. Планування діяльності.
2хв
Залучає учнів до  планування діяльності.
Складають колективно план роботи разом з учителем.
4.     ЕТАП ОРГАНІЗАЦІЇ ВИКОНАННЯ ПЛАНУ ДІЯЛЬНОСТІ
4.1. Звукові аналітико-синтетичні вправи:
- Гра «День і ніч».
Чорна ніченько – чарівниче-нько! Чом не бачимо твого личенька?
[н′і ч], [й а б л у н′ а], [т и ш а], [с о н ц е],   [л′ і с], [л и с и ц' а], [з а й е ц′],  [б і л к а], [л`а л`к а], [д е н'].
 - Звуковий аналіз слів.
Добридень,  дах,  дельфін,  дрова,  дерево,  діти.
-         Гра «Знайди зайве слово»
Сонце, садок, село, боягуз, слива, сова, сосна.
-         Читання складів з карток.
-          Гра «Відшукай пеньок».
 Ніч, ніч, ніч, піч, ніч.
Злива, слива, слива, слива.
Дід, дід, дід, дід, лід.

-         Фізкультхвилинка.



-          Складання розсипаних слів.                                          ДЯ   ТЕЛ   СО  ВА ВОВ ЧИК    ҐА  ВА   ГО  ЛУБ

4.2. Ознайомлення з новим звуком та буквою:
- Виділення найчастіше вживаного звука.
Жив жучок між бур’янами.    Жив без тата і без мами.         Жовтим листям ворушив.     Жив і жив, і не тужив.             Жаба квакнула: «Попався!»     Жук завмер - так налякався.
-         Характеристика звука.




-         Гра «Впіймай звук».
Жук, книжка, зошит, жо-лудь,   живіт, загадка, бузок, жнива, мороз, жаба, кусати, пиріжок, ліжко, возик.
-         Чистомовки.
Жа-жа-жа -  ми побачили вужа. Жу-жу-жу -                      в коси стрічку зав'яжу.
Жи-жи-жи -  мені допоможи.
Жі-жі-жі -  татко купив лижі.
-         Ознайомлення з буквою.
Бо я літера така-                        Дуже схожа на жука.
Тільки ти жука згадаєш, Мене   зразу упізнаєш.
 - Відшукування букви у друкованому тексті.


-         Гра «Букви знайомляться».





 4.3.Формування читацьких навичок:
- Читання слів.




Робота з букварем. (с.102)



Робота над скоромовкою.
Біжить стежина поміж ожи-ни і вже у Жені ожини           жменя.





Читання віршів з букваря.
23 хв


7 хв

































6 хв




















































10 хв













Читає слова по звуках.






Контролює прави-льність виконання завдання.
Читає ряд слів.




Показує склади, записані на дошці.
Слідкує за правильністю відповідей учнів.



Проводить фізкультхвилинку.


Учитель прикріп-лює картки зі сло-вами  на дошку у тому порядку, що вказують учні.

Читає вірш.









Дає характеристику звука на основі його творення та звучання.
Називає слова.






Читає рядок вірша без останнього слова.




Демонструє картку з буквою і називає її.



Роздає учням картки з друко-ваним текстом.

По черзі прикладає картку з вивченою буквою до карток з буквами на позна-чення голосних звуків.


Контролює правильність читання.


Аналізує разом з учнями сторінку букваря.

Розказує скоромов-ку, допомагає учням вивчити її, та фонетично прави-льно її розказувати, дотримуючись відповідного темпу.
Виразно читає вірш.






Індивідуальна робота: слухають звуки і називають почуте  з них слово.




Аналізують звуко-вий склад слів.

Визначають зайве слово на основі першого звука у кожному слові.
Хором читають склади з карток.
Читають рядки слів хором, визначають зайве слово на основі відмінності одного звука.
Виконуюють рухи відповідно до змі-сту фізкультхви-линки.
Індивідуально
читають склади і складають з них слово.


Уважно слухають, виділяють і нази-вають найчастіше вживаний у вірші звук.




Кожен учень індивідуально вимовляє звук.

Колективно плес-кають у долоні, якщо у слові почули звук [ж].


Називають останнє слово, використо-вуючи мовну здо-гадку.



Повторюють на-
зву букви і запа-м’ятовують її гра-фічне зображення.


Індивідуально від-шукують та підкре-слюють букву «же»
Читають утворені склади хором.







 Спочатку всі разом, а потім по черзі індивіду-ально читають колонки слів.
Розглядають сто-рінку букваря та аналізують її зміст разом з учителем.
Колективно завчають та індивідуально тренуються  у розказуванні скоромовки у швидкому темпі.
Вправляються у читанні.
5.     ЕТАП КОНТРОЛЬНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ
5.1.Узагальнююча бесіда


5.2.Оцінювання резуль-татів діяльності учнів. Ситуація успіху.
4 хв

1 хв


3 хв




Проводить узагальнюючу бесіду.
Мотивовано оцінює роботу учнів на уроці, створює ситуацію успіху.


Усно дають повні відповіді на питання.
Оцінюють свої успіхи та невдачі.


Літературне читання
Клас:     2
Тема. За О. Менем «Крашанки й писанки».  «Гей, Великдень» (з народного).
К. Перелісна «Писанка».
Мета. Розширювати знання дітей про традиції святкування Великодня. Формувати навички виразного читання.  Створювати умови для виявлення пізнавальної активності учнів. Розвивати уміння виділяти у тексті головну думку, висловлювати власні судження. Виховувати повагу до українських звичаїв та традицій.            
Тип уроку: Засвоєння нових знань.
Обладнання: писанки, малюнки, картки.
Структура уроку

Вид роботи
Час
Дії учителя
Дії учнів
1. ЕТАП ОРІЄНТАЦІЇ:
1.1.Організація класу.
В школі справу, хоч яку
Починаєм по дзвінку.
Тож хвилини не втрачаєм,
Все нове запам’ятаєм.            
1.2. Повідомлення теми та мети уроку.



1.3.Мотивація навчальної діяльності.

1.4.         Бесіда на виявлення знань учнів з даної теми.
1.5. Вправа  «Мозковий штурм.»
- Що ви знаєте про Великдень?
5хв
1 хв






1 хв




1 хв



2 хв


Читає вірш напам’ять.





Повідомляє тему та мету уроку, місце уроку в даному розділі.
Мотивує наступну діяльність.

Виявляє досвід учнів з даної теми.

Чітко визначає тему для «мозкового штурму».

Налаштовуються на плідну роботу, слухаючи вірш.




Уважно слухають.



Усвідомлюють мету діяльності, що передбачається.
Демонструють знання з даного питання.
Подають ідеї стосо-вно запропонованої теми, тим самим демонструють свої знання з даної теми.
2.     ЕТАП ПОКЛАДАННЯ  МЕТИ

3 хв

Визначає  разом з учнями особистісно значущі завдання, які передбачено здійснити протягом уроку.
Визначають разом з учителем особис-тісно значущі зав-дання, які передба-чено здійснити протягом уроку.
3.     ЕТАП ПРОЕКТУВАННЯ
3.1. Планування діяльності.
2хв

Залучає учнів до  планування діяльності.

Складають план роботи разом з учителем.
3.     ЕТАП ОРГАНІЗАЦІЇ ВИКОНАННЯ ПЛАНУ ДІЯЛЬНОСТІ
3.1.          Мовна розминка:
-         Зарядка для язичка.         
Де ж наш пустун - язичок?
Заховався за біленький тиночок.
Ліг на бочок і мовчок.
А ми зараз його розбудимо! Поклацали зубками.
Посичали гускою: с - с - с.
Подзижчали комариком:         з - з - з.
Подирчали трактором:         др – р – р
Пошуміли вітерцем:             ш - ш - ш.
-         Гра «Визнач зайве слово»
Сміється, регоче, усміхає-ться, пише.
Пише, письменник, ручка, писанка.
Різнокольоровий, багато-барвний, фарба.
-         Вправи для швидко –читання.
Яє...ко    дор...ге   ох...роняє
В...сна    гар...а      вір...ли
Ві ...ок   кр...щий  ми...иться
-         Гра «Блискавка»
Квіти, писанка, вінок, кошик, куток, пожежа.

4.2.Опрацювання оповіда-ння «Крашанки, писанки»:
-         Ґронування.








-         Розповідь учителя
з елементами бесіди про святкування Великодня.

 -         Виразне читання опові-дання вчителем «Краша-нки і писанки». (с. 68 – 69  у підручнику)
-         Словникова робота.







-         Читання оповідання учнями:
ланцюжком:
дочитай речення до кінця;
вибіркове читання:
-         Фізкультхвилинка




-         Мовно – логічне завдання
У церкві, до свята, в полі, під поріг, до купелі, від пожежі, в кутку.
Клали, охороняє, приорю-вали, святять, фарбують.
4.3.Опрацювання вірша «Гей, Великдень!» (с.69)



4.4.         Опрацювання вірша «Писанка»
-         Виразне читання вчителем вірша «Писанка»    (с.69 -70)
-         Різні види читання вірша учнями




-         Розповідь легенди про писанку.
 Щороку змій Ірод, прикутий залізними ланцюгами у пеклі, посилає на світ своїх гінців. А коли повернуться, запи-тує, чи ще пишуть люди писанки. Якщо гінці цього не заперечують, Ірод заходи-ться від плачу, бо немає ще в нього сили і влади на Землі. Тож доки малюють писанки, доти й буде світ…
4.5. Домашнє завдання (диференційоване):
- Читати оповідання та вір-ші. (обов’язково)
На вибір:
- Розпитати у своїх бабусів, як вони виготовляють писанки і розказати на наступному уроці однокласникам.
- Знайти  інші вірші про писанки і прочитати їх у класі.
24 хв


3 хв









































11 хв
















































3 хв





6 хв


























1 хв






Проводить фонематичну зарядку.
















Читає групи слів.








Демонструє на картках слова з пропущеними літерами.



Дуже швидко демонструє учням картки з написани-ми на них словами.



Визначає одним словом тему, над якою проводитиме-ться робота,  фіксує відповіді у вигляді своєрідного «куща»  який поступово «розростається».
Доповнює знання учнів про традиції святкування Вели-кодня на Україні.

Виразно читає оповідання з підручника.


Пояснює різними способами значе-ння незрозумілих слів (пояснення, показ малюнка, опис,  порівняння, протиставлення)
Слухає учнів, виправляє помилки.



Проводить фізкультхвилинку.



Контролює виконання завдання.





Задає питання для виявлення рівня розуміння вірша.





Виразно читає вірш.


Слідкує за тим, щоб всі учні класу були охоплені читанням, контролює прави-льність читаня.
Розповідає учням українську легенду.














Повідомляє учням домашнє завдання.




Правильно вимовляють звуки.

















Визначають зайве слово, відповідно до логічного зна-чення ряду.





Вставляють усно пропущені букви у словах.




Швидко читають слово мовчки, а потім з пам’яті – вголос.



Згадують, що вини-кає в пам'яті стосо-вно цього слова. Спочатку вислов-люють найстійкіші асоціації, потім - другорядні.

Слухають та аналі-зують новий мате-ріал, дають повні відповіді на пита- ння вчителя усно.
Уважно слухають та відмічають незрозумілі слова та вирази.
Запам’ятовують значення нових слів, вводять їх у словосполучення, речення усно.



Читають вголос текст з підручника по черзі.


Виконуюють рухи відповідно до змісту фізкульт-хвилинки.
Об’єднують слова у словосполучення відповідно до зміс-ту тексту на дошці.



Читають вголос са-мостійно вірш з підручника, дають відповіді на  запи-тання.



Слухають вірш, визначають дійових осіб.
Читають вірш різними способами.



Слухають легенду, співставляють її з новими знаннями.













Мають право вибору, які саме завдання зробити.
4.       ЕТАП КОНТРОЛЬНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ
4.1.         Узагальнююча бесіда
4.2.         Виготовлення ескізу писанки учнями





 5.3.Оцінювання результатів діяльності учнів. Ситуація успіху.
6 хв


1 хв

3 хв







2 хв






Проводить узага-льнюючу бесіду.
Слідкує за самос-тійністю учнів, на-дає індивідуальну допомогу, випра-вляє помилки, демонструє кращі роботи.
Мотивовано  оці-нює  роботу учнів на уроці, створює ситуацію успіху.



Дають повні відпо-віді на питання.
На заготовлених аркушах роблять ескіз писанки олів-цем індивідуально.




Оцінюють свої успіхи та невдачі.


ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
Клас:  4
Тема. Підсумковий урок по темі «Усна народна творчість».
Мета. Узагальнити і систематизувати знання і вміння учнів з даної теми. Удосконалювати навички читання напам’ять. Формувати вміння працювати з додатковою літературою. Створювати умови для виявлення пізнавальної активності учнів. Розвивати техніку читання. Виховувати любов до рідного краю, бажання більше дізнатися про його історію, культурні традиції.
Тип уроку: Підсумковий урок.
Обладнання: картки зі словами, індивідуальні картки,  картки до гри, магнітофон, малюнки учнів, фішки.
Структура  уроку
Вид роботи
Час
Дії учителя
Дії учнів
1. ЕТАП ОРІЄНТАЦІЇ:
1.1.Організація класу.
Вправа для психологічного настрою.
Діяти активно,
Думати оперативно,
Сперечатись доказово
Для всіх обов’язково.
1.2.Повідомлення теми та мети уроку.


1.3.Мотивація навчальної діяльності.


1.4. Бесіда на виявлення знань учнів з даної теми. Технологія «Павутинка».
5хв
1 хв






1 хв



1 хв



2 хв



Читає вірш напам’ять.





Повідомляє тему та мету уроку, місце уроку в даному розділі.
Мотивує наступну діяльність.


Проводить фронта-льну бесіду.
Визначає одним словом тему, над якою проводитиме-ться робота,  фіксує відповіді у вигляді своєрідної  «паву-тинки», яка посту-пово розростається.

Налаштовуються на плідну роботу.





Уважно слухають.



Усвідомлюють мету діяльності, що передбачається.

Відповідають на питання.
Згадують, що вини-кає в пам'яті стосо-вно цього слова. Спочатку вислов-люють найстійкіші асоціації, потім - другорядні.

1.     ЕТАП ПОКЛАДАННЯ МЕТИ

2 хв

Визначає  разом з учнями особистісно значущі завдання, які передбачено здійснити протягом уроку.
Визначають разом з учителем особис-тісно значущі завдання, які перед-бачено здійснити протягом уроку.
2.     ЕТАП ПРОЕКТУВАННЯ
3.1. Планування діяльності.
2 хв
Залучає учнів до  планування діяльності.
Складають план роботи разом з учителем.
3.     ЕТАП ОРГАНІЗАЦІЇ ВИКОНАННЯ ПЛАНУ ДІЯЛЬНОСТІ
Подорож
4.1. Перша зупинка «Казки»:
- Вікторина «У світі украї-нських народних казок».
1) Котику – братику, несе мене лиска по кам’яному мосту на своєму хвосту! Порятуй мене! («Про котика і півника»).
2)  Дід плаче, баба плаче, а курочка кудкудаче: « Не плач, діду, не плач, бабо, знесу я вам яєчно не просте, а золоте. (« Курочка ряба»).
3)   Просили вовк, ведмідь, дикий кабан і я прошу, щоб ви прийшли зі своїм паном до нас на обід. («Пан Коць-кий».) 
  4) Хто з персонажів народних казок весь час шкодить людям та звірам, але потім найчастіше дістає заслужену кару? (Лисичка.)
5) У якій казці свійський птах ледь не постраждав через свою неслухняність (Півень – "Котик і Півник".)
6)     Цей казковий герой народився завдяки тому, що його мати з"їла горошину, яка котилася по дорозі. ("Котигорошко".)
7)     У якій казці розпові-дається про те, що дід завіз через докори мачухи рідну дочку в ліс? ("Дідова дочка і бабина дочка", «Кобиляча голова».)
8)     Через яку свійську тварину, зроблену із соломи, звірі потрапили в халепу?      ( «Солом'яний  бичок".)
9)     Який предмет одягу став домом для багатьох мешканців лісу? ("Рукавичка".)
10)     У якій казці діють сім маленьких героїв? ("Вовк і семеро козенят".)
11) У якій казці транспорт-ний засіб, призначений для плавання, літає в повітрі? ("Летючий  корабель".)
12)  Героя цієї казки врятувало від Зміїних зубів гусенятко. ("Телесик".)
- Гра «Переплутанка»
Качечка, Маруся, Кирило, Журавель, Круть і Верть.
«Мудра дівчина», «Кирило Кожум’яка», «Колосок», «Кривенька качечка», «Лисичка та Журавель».
- Виставка ілюстрацій до українських народних казок.
4.2. Друга зупинка «Притчі»:
- Обговорення прочитаних притч.
 - Рекомендації щодо самостійного читання притч.


4.3. Третя зупинка «Легенди»:
- Переказ легенди.

 - Розказування легенд.





4.4.         Фізкультхвилинка.

4.5. Четверта зупинка «Українські народні пісні»:
- Повторення класифікації пісень за жанрами. Вправа «Ґронування».


- Виконання колискових і дитячих пісень.

4.5.         П’ята зупинка «Народні  усмішки»:
- Конкурс на кращого читця народних усмішок.


4.6.         Шоста зупинка «Народ скаже – як зав’же»:
-         Читання учнями прис-лів’їв, дібраних самостійно
-         Гра «Розсипанка».
Нащо й клад,
Птах радіє весні,
Очам страшно,
Краще мовчати,
Добре того навчати,
ніж брехати.
а руки зроблять.
а дитя – матері.
якщо в сімї лад.
хто хоче все знати.
4.7. Сьома зупинка «Скоромовки».


4.8.         Восьма зупинка «Загадки»:
- Змагання «У кожної загадки є відгадка».
1) Золотий пішов, а срібний прийшов.  (Сонце і місяць)
2) На чистому полі попутані коні, і вузлики знати, та не можна розв'язати. (Зорі)
3)  Під землею птиця  кубло звела і яєць нанесла.
(Картопля)
4)  Сімсот соколят на одній подушці сплять.(Соняшник)
5)  Сидить баба на грядках,
 Вся закутана в хустках.
(Капуста)
6)  Восени не в'яне, а  взим-ку не вмирає. (Ялинка)
7)  Круглий, як куля,
 Зелений, як трава,
 Червоний, як кров,
 Солодкий, як мед. (Кавун)
8)  Кругле, як м'яч, хвіст має,
 А за нього не підіймеш.
(Клубок)
9)  Що дістане   зубами потилицю? (Гребінець)
10)  Наскакалось, назвива-лось, під припічком захо-валось. (Віник)
11)  Іде років двісті, стоїть на місці, лічить людський вік, а не чоловік.(Годинник)
12)  У куточку поселився
 І мерщій обгородився,
 Сплів драбини про запас:
 Прошу, мухи, в гості вас.
(Павук)
4.9. Домашнє завдання.
 - Скласти загадки про різні явища природи.
- Скласти казку або легенду.
27 хв



4 хв




































































3 хв








4 хв









 1 хв


4 хв










3 хв






3 хв














2 хв



2 хв






































1 хв






Задає питання.






















































Роздає учням кар-тки із завданням: посели героїв у їх казки.



Перевіряє відповід-ність малюнка казці.


Уважно слухає від-повіді учнів, кори-гує та підсумовує, сказане ними.
Ознайомлює із списком рекомен-дованих творів для читання.


Слідкує за точністю відтворення подій та змісту.
Дає рекомендації, які ще цікаві леге-нди можна прочи-тати, використо-вуючи фонд шкіль-ної бібліотеки.
Проводить фізкультхвилинку.



Закріплює на дошці картки з написа-ними жанрами народним пісень, які називають діти.
Оголошує назви піснеь.



Разом з обраними учнями виступає членом журі.



Слідкує за логічним поясненням учнів.
Виставляє на дошці картки з  написа-ними на них части-нами прислів’їв.









Слідкує за дотри-манням правиль-ності та чіткості вимови слів.


Загадує загадки.




































Повідомляє учням домашнє завдання.






Учні відповідають,  за кожну  правиль-ну відповідь отри-мують фішку.



















































Працюють самос-тійно на картках, взаємоперевірка.




Представляють свої роботи по черзі.



З’ясовують цінність притчі як жанру літератури.

Продивляються список, з’ясовують  чи є у цьому списку  відомі їм твори.


Переказують про-читані легенди.
 Розказують самос-тійно прочитані народні легенди.



Виконуюють рухи відповідно до змісту фізкультхвилинки.


Самостійно прига-дують жанри пі-сень, пояснюють чому саме такий розподіл.
Діти виконують заздалегідь підготовлені пісні.


Читають напам’ять короткі народні ус-мішки, які самості-йно вивчили вдома.


Один учень читає, а інші пояснюють.
Усно із частин складають цілі прислів’я і зачитують їх та пояснюють їх зміст.








Пригадують раніше вивчені скоромов-ки.



Відгадують усно загадки.



































Мають право вибору, які саме завдання зробити.
4.     ЕТАП КОНТРОЛЬНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ
5.1.Узагальнююча бесіда

5.2.Оцінювання резуль-татів діяльності учнів. Ситуація успіху.
4 хв

1 хв

3 хв



Проводить узагаль-нюючу бесіду.
Мотивовано оцінює роботу учнів на уроці, створює ситуацію успіху.


Дають повні відпо-віді на питання.
Оцінюють свої успіхи та невдачі, аналізують можли-вість покращення результатів.


 ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
Клас:  4
Тема. Урок позакласного читання. Ялинка.
Мета. Вчити дітей працювати  в групах. Удосконалювати навички читання. Формувати вміння працювати з різними джерелами інформації. Створювати умови для виявлення пізнавальної активності учнів. Розвивати техніку читання. Виховувати любов до природи, бережливе ставлення до хвойних дерев.
Тип уроку: Урок позакласного читання.
Обладнання: куб, штучні ялинки, виготовлені учнями, текст оповідання Є.Шморгуна «Ялинка», малюнки.
Структура уроку
Учні були об’єднані у групи «Екологи», «Літератори», «Митці», «Дослідники».
Вид роботи
Час
Дії учителя
Дії учнів
1. ЕТАП ОРІЄНТАЦІЇ:
1.1.Організація класу.
Вправа для психологічного настрою.
За роботу, в добрий час!
Відкриття чекають нас!
1.2.Повідомлення теми та мети уроку.
1.3.Мотивація навчальної діяльності.

1.4. Бесіда на виявлення знань учнів з даної теми. Технологія «Кубування».
5хв
1 хв




1 хв

1 хв


2 хв



Читає вірш напам’ять.



Повідомляє тему та мету уроку.
Мотивує наступну діяльність.

Проводить фронта-льну бесіду , пока-зує учням куб, на кожній грані якого написаний план повторення відо-мого про ялинку.

Налаштовуються на плідну роботу.



Уважно слухають.

Усвідомлюють мету діяльності, що передбачається.
Відповідають на питання, розпові-дають про ялинку відповідно до гра-ней «листки, колір, свято, лікарська рослина, матеріал, значення в природі»
2.                ЕТАП ПОКЛАДАННЯ МЕТИ

1 хв

Визначає  разом з учнями особистісно значущі завдання, які передбачено здійснити протягом уроку.
Визначають разом з учителем особис-тісно значущі завдання, які перед-бачено здійснити протягом уроку.
3.     ЕТАП ПРОЕКТУВАННЯ
3.1. Планування діяльності.
2 хв
Залучає учнів до  планування діяльності.
Складають план роботи разом з учителем.
4.     ЕТАП ОРГАНІЗАЦІЇ ВИКОНАННЯ ПЛАНУ ДІЯЛЬНОСТІ
4.1.Обмін читацьким дос-відом: колективне обгово-рення прочитаного твору.  (додаток до уроку)


4.2. Доповнення, розшире-ння  кругозору:
-         Звіт групи  «Екологи».











-         Фізкультхвилинка.


-         Звіт групи  «Дослідники».








-         Звіт групи  «Літера-тори».



-         Звіт групи  «Митці».






-         Колективна робота: написання звернення до людей про збереження ялинки.
4.3. Домашнє завдання.
 - Підготувати привітання до новорічних  чи різдвяних свят.
- Виготовити листівки із новорічними побажаннями своїм рідним, однокласни-кам, друзям.
27 хв



6 хв









4 хв














1 хв




4 хв










хв






3 хв








3 хв




 1 хв



Слідкує за  логіч-ною послідовністю переказу, мовлен-ням учнів.
Задає питання для аналізу змісту.


Слідкує за досто-вірністю інфор-мації, мовленням учнів; визначає особистий вклад кожного учасника групи.





Проводить фізкультхвилинку.

Слідкує за досто-вірністю інфор-мації, мовленням учнів; визначає особистий вклад кожного учасника групи.



Наголошує, щоб кожен учень вказу-вав автора твору.


Просить прокомен-тувати кожного учасника групи з чого і як він зробив ялинку.


Допомагає учням оформити лист-звернення.

Повідомляє учням домашнє завдання.



Перказують опові-дання Є.Шморгуна «Ялинка».

Відповідають на пи- тання, висловлюють власні думки про  прочитаний твору.
Учасники групи звітують про про-роблену роботу: представляють про-блему несанкціо-нованого вирубу-вання ялинок перд святом. Решта учнів коротко фіксують почуте (схема, малюнок, теза)
Виконуюють рухи відповідно до змісту фізкультхвилинки.
Учасники групи звітують про про-роблену роботу: розповідають про історію встановлю-ння ялинки на Новий рік. Решта учнів кортко фік-сують почуте (схе-ма, малюнок, теза)
Кожен учасник групи декламує вірш про ялинку. За бажанням інші діти теж читають вірші.
Учасники групи звітують про пророблену роботу: демонструють шту-чні ялинки зроблені своїми руками з різних матеріалів.
Колективно складають лист-звернення.

Мають право вибору, які саме завдання зробити.
5.     ЕТАП КОНТРОЛЬНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ
5.1.Узагальнююча бесіда

5.2. Гра «Коло бажань»


5.3. Оцінювання резуль-татів діяльності учнів. Ситуація успіху.
5 хв

1 хв

3 хв



1 хв


Проводить узагаль-нюючу бесіду.
Починає речення «Якби я був(ла) ялинкою, то ….»
Мотивовано оцінює роботу учнів на уроці, створює ситуацію успіху.


Дають повні відпо-віді на питання.
Всі по черзі продовжують речення.
Оцінюють свої успіхи та невдачі, аналізують можли-вість покращення результатів.

Додаток до уроку
Ялинка
Були ми в лісі саме напередодні Нового року. І натрапили на струнку ялинку. Такої гарної ми досі не бачили. Та ще й прикрашена.
- Отут, певно, лісові мешканці Новий рік зустрічатимуть!.. — пожартував Олег. — А я думав, що так лише в казці буває.
А втім, на ялинці не було якихось особливих прикрас. На гілках червоніли дві стрічечки, зав'язані бантиками, сріблилося кілька кульок з фольги, гойдався голубий метелик, зроблений з обкладинки учнівського зошита. Посередині ялинку оперізував паперовий ланцюжок.
Може, тут недавно гралися діти, а може, мисливці, відпочиваючи, жартома все це повісили на ялинку. Але ж... наближався Новий рік, радісний Новий рік, і так хотілося вірити у дива!
Якби знаття, то й ми б якусь іграшку принесли, — пошкодував  я.
А це я зараз!
Олег скинув рюкзак, витягнув кілька цукерок. Знайшлася й нитка. Почепив цукерки на ялинку.
Наш подарунок звірятам, — мовив. — Нехай ласують.
Ялинка стала ще гарнішою.
Якби ще зірку на вершечок...
Буде зірка, та й не одна, — кажу. — Вночі засяє над нашою ялинкою безліч зірок.
А тут і місце для хороводу є...
Ми тупали довкола ялинки по неглибокому снігу. Було весело, радісно й легко...
Є. Шморгун

Літературне  читання  4 клас

Тема. Удосконалення навички усвідомленого, у відповідному темпі читання тексту мовчки. Власне ставлення до героїв твору.
Мета. Удосконалювати навички свідомого, швидкого читання мовчки, вміння  виділяти й пояснювати зв'язок між причиною та наслідком. Активізувати знання дітей про життя і творчість видатного українського педагога і письменника. Розвивати уміння аналізувати, передбачати, структурувати текст, висловлювати свою думку, виділяти головне, розвивати мовленнєву компетентність. Виховувати в учнів доброзичливе ставлення до оточуючих, загальнокультурну  компетентність.
Тип уроку: формування та вдосконалення умінь та навичок.
Обладнання: мультимедійна презентація, проектор, картки із кросвордом, картки для групової роботи.
Хід уроку
1.     Організація класу.
Давайте усмішку всім дарувати:
 друзям, і гостям, дівчаткам і хлоп'ятам.
 Хай радість злітає у небо, як птах,
І добрі слова будуть у нас на устах.
Доброго дня! Я дарую всім усмішку, гарний настрій, тепле слово.
-         Якими, будете ви на уроці?
У – уважні
Р – розумні
О – організовані
К – кмітливі

2.     Мовленнєва розминка.
2.1.         Робота над скоромовкою.
Ніс Сміхунчик сміху міх –
Сміх розсипався на сніг.
2.2.         Читання складів.
2.3.         Гра «Ланцюжки».
2.4.         Гра «Піжмурки».
2.5.         Гра «Утвори слова».
3.     Актуалізація опорних знань.
3.1.         Бесіда.
Перед вами портрет В. Сухомлинського . Що ви знаєте про життя і творчість В.Сухомлинського?
                                              
1.     В. О. Сухомлинський народився 15 серпня 1918 року в с. Васильківці на Полтавщині у селянській сім’ї. У сім’ї, крім Василя, було ще троє дітей. Батьки ніколи не карали своїх дітей. Усі діти в сім’ї Сухомлинських  обрали професію вчитель.
2.     В. О. Сухомлинський – найвідоміший педагог і письменник. Він працював у школі. Василь  Сухомлинський – заслужений вчитель України, якого любили і батьки, і діти.
3.     Василь Олександрович теж любив дітей і написав для них безліч цікавих оповідань, казок. У його творах переважає доброта, бо він сам був доброю людиною і хотів, щоб ви ми виросли добрими, чуйними, працьовитими, щоб любили тата й маму, свою родину, домівку і нашу велику прекрасну Батьківщину.
4.     Понад 35 років працював Василь Олександрович на педагогічній роботі і вів щоденник, у якому записував свої спостереження за поведінкою дітей. А потім його роздуми виливалися на папір, ставали книгами, статтями. Всього він написав понад 70 томів цікавих розповідей  для дітей: мініатюр-казок, оповідань, легенд, притч, новел. Його Школа під Голубим Небом – це джерело живої думки і слова, щоб стати людьми великої душі.
5.     Твори В. О. Сухомлинського мають виховний характер, тому що це           був письменник та педагог за покликанням, який усім своїм талантом, роботящим умом, всім серцем бажав зробити світ і людей у ньому добрішими.

3.2.         Розгадування кросворда. Робота в парах.
Пригадайте назви творів Сухомлинського, які ми читали, і ми зможемо дізнатися назву ще одного оповідання.

1





2







3







4








5









6








7











1. "Кінь..." (утік)
2.     "... книга" (спляча)
3.     "Про що думала..." (Марійка)
4.     "Найкраща..." (лінійка)
5.     "Який слід повинна... людина на землі?" (залишити)
6.     "Сергійкова..." (квітка)
7.     "... дівчинка" (горбатенька)
-        Прочитайте слово по вертикалі і скажіть назву оповідання, яке ми будемо сьогодні читати.
3.3. Фізкультхвилинка.
4.     Повідомлення теми і мети уроку.
4.1.  Читання вислову. Пояснення його змісту.

М
І
І
Х
    С
Ш
С
Т
У
К
В
Е
Д
И
О
П
І
Й
Д
Л
  В
Д
Е
О
        Розшифруйте вислів, рухаючись по стрілочках.

4.2. Оголошення теми  і мети уроку.
-         Сьогодні ми познайомимося з твором В.О. Сухомлинського "Усмішка" і з'ясуємо, чого від усмішки йде до всіх тепло.
5.     Вивчення нового матеріалу.
5.1.         Словникова робота.
Прочитайте   «пірамідки» слів.
Іде                                  луг                                    страх
Дибає                              ціпок                                похмурі
Оволодів                         повагом                           запитливо
Барвистий                       тремтіла                          жайворонок
Почимчикувала              затьмарився                    насторожилася
- Значення яких слів вам не зрозуміло?
- Що таке ціпок?
5.2. Передбачення.
-         Як ви думаєте, про що буде розповідатись в оповіданні з назвою «Усмішка»?
5.3.         Гра «Рибки». Читання тексту мовчки.
5.4.         Бесіда на усвідомлення. Прочитаного.
-         Чи справдилися ваші передбачення?
-         Хто головний герой твору?
5.5.          Тест «Чи уважний ти читач?» (для перевірки розуміння змісту тексту)
1. Дія оповідання відбувалася:     а) у травні; б) у червні; в) у липні.
2. Грав на срібних струнах:         а) струмок; б) шпак; в) жайворонок.
3.  Хто викликав у дівчинки усмішку?         а) бабуся; б) дідусь; в) метелик.
4. Хто був непривітним?               а) бабуся; б) дідусь; в) дівчинка.
5. Що викликала у дівчинки зустріч з дідом?    а) усмішку; б) сльози; в) співчуття.
6. Що зробила бабуся?    а) привіталась; б) пригорнула дівчинку; в) посміхнулась.
Взаємоперевірка
5.6.         Читання тексту вголос.
Види читання: ланцюжком, «земля-небо», мовчки, вголос, «незнайком», вибіркове читання.
5.7.         Аналіз змісту тексту.
-                Де жила дівчинка?
-                Якою була б дівчинка?Прочитайте.
-                Що так потішало дівчинку?Яке бажання її охопило?
-                Кого вона зустріла спочатку?
-                Знайдіть опис діда. Про що свідчить такий зовнішній вигляд людини?
-                Що несла йому дівчинка? На що вона сподівалася?
-                Чому змінився настрій дівчинки і нею оволодів страх?
-                Як дівчинка спочатку зустріла бабусю? Чому вона насторожилася?
-                Як бабуся зустріла дівчинку?Яким став світ від подарованої усмішки?
-                Яким кольором ви б намалювали дівчинку?
-                Яким кольором ви намалювали б дідуся?
-                Яким би кольором ви б намалювали бабусю?
5.8.         Робота в парах.
Знайдіть і доповніть порівняння словами з тексту.
Біле, мов... волосся (спіла пшениця)
Срібна пісня жайворонка тремтіла, мов…(той струмок, що ось-ось помре)
          Мов …,знову заясніли, кульбабки ( мов  маленькі  сонця)

5.9.         Заповнення таблиці.
Зміни в навколишньому світі

До зустрічі з дідом                              І група
Внаслідок зустрічі з дідом  ІІ група
Внаслідок зустрічі з бабусею  ІІІ група
Луг



Небо



Світ



Кульбабки



Бджоли й джмелі



Жайворонок та його спів




6.        Підсумок уроку.
6.1. Узагальнююча бесіда. Гра «Мікрофон».
-         Чи сподобалось вам оповідання В.Сухомлинського «Усмішка»?
-         Хто з героїв оповідання сподобався вам найбільше? Чому?
-         Що хотів сказати письменник цим твором?
-         Які види роботи запам’яталися найбільше?
6.2. Оцінювання учнів.
6.3. Домашнє завдання.
навчитися читати і переказувати текст;
переказувати оповідання так, ніби це трапилось з вами.
6.4. Підсумок уроку.
А я вам бажаю: усміхайтеся частіше, даруйте посмішки один одному, щоб похмурий день став світлішим, щоб було на серці веселіше, щоб усіх вас посмішка здружила, щоб щасливо й весело ви жили!    Найкращим проявом добра, любові є усмішка, яку ми подарували один одному на початку уроку,і яку в кінці уроку дарує нам наш смайлик.






Українська мова  4 клас
Тема.  Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми. Уживання прикметників у прямо-му  і переносному значеннях.
Мета: Ознайомити учнів з прикметниками із синонімічними та антонімічними  значення-ми. Учити вживати прикметники в прямому та переносному значеннях. Розвивати усне та писемне мовлення, увагу, пам'ять, мислення школярів; збагачувати словниковий запас. Виховувати старанність, активність учнів. 
Тип уроку: формування умінь та навичок.
Обладнання: картки, малюнки, пошукові таблиці, сніжинки, магнітофон, запис пісні.
Хід уроку
I.        ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 
2.1 Каліграфічна хвилинка.
Відгадайте загадку.
Прийшла до нас бабуся
 у білому кожусі.
Поля причепурила –
Пухнастим снігом вкрила.
Вгадайте – хто вона,
Бабуся чепурна? (Зима)
З з
2.2. Повторення вивченого про прикметник.
- На які ознаки може вказувати прикметник?
- На які питання відповідають прикметники?
- Яким членом речення є прикметники?

2.3. Вибірковий диктант.
         Дерево, дерев’яний, зелень, зелена, зеленіти, дзвінок, дзвонити, дзвінкі, шкільний, школа, вишня, вишневе, зимувати, зима, зимове.

2.4. Добір прикметників до іменників. Робота в групах.
- Назвіть, які ви знаєте «зимові» слова?
Доберіть прикметники до слів:
Зима (яка?) …
Сніг (який?) …
Свято (яке?) …
Ялинки (які?) ….

2.5. Фізкультхвилинка.

3. Повідомлення теми та мети уроку.
4. Вивчення нового матеріалу.
4.1. Ознайомлення із синонімами.
Синоніми — це слова, що мають різне звучання, але близьке лексичне значення (блискучий, яскравий, сяючий). Утворюються вони зі слів однієї частини мови. Синоніми роблять наше мовлення більш образним, точнішим, досконалішим. 

4.2. Робота із пошуковими таблицями.

4.3. Ознайомлення із антонімами.
Антоніми — це слова з протилежним лексичним значенням (сильний — слабкий)

4.4. Добір антонімів. (за малюнками)

4.5. Гра «Скажи без затримки» 
Учитель називає прикметник, а учні добирають антонім до названого прикметника. 
— Запишіть у зошит ті антонімічні пари, що запам’ятали. 
Слабкий (сильний), гігантський (крихітний), кривий (прямий), обмежений (неозорий), голодний (ситий), високий (низький), солодкий (гіркий), довгий (короткий)., голосний (тихий), дорогий (дешевий), сумна (весела), рідна (чужа), м’яке (тверде).

4.6. Робота з підручником.   С. 98 впр. 195

4.7. Ознайомлення з прямим та переносним значенням прикметників.
— До прикметників, ужитих у переносному значенні, доберіть прикметники з прямим значенням. 
гарячий привіт — ...                                        кам’яне серце — ... 
глибока ніч — ...                                              золоте колосся — ... 
світла думка — ...                                            свіжа газета — ... 
залізна воля — ...                                             сивий туман — ... 
солодкий голос - …                                         довге життя - …

4.8. Гра «Відгадай іменник».
- Запашний, борошняний, свіжий, теплий, смачний буває  … хліб.
- Дитячий, дорослий, двоколісний, спортивний буває ….  велосипед.
- Соковиті, смачні, солодкі, достиглі бувають … ягоди.
- Ніжна, улюблена, дзвінка, народна буває … пісня.
4.9. Опис малюнка.

5. Домашнє завдання.

6. Оцінювання учнів.

7. Підсумок уроку.


Англійська  мова
Клас: 4
Тема. Удосконалення умінь та навичок по темі «Моє улюблене заняття».
Мета. Удосконалювати  вміння розповідати про свої вподобання; вчити ставити питан-ня та давати відповіді на них; повторити вживання Present Simple в усному і писемному мовленні. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, уяву, зв’язне мовлення. Вихову-вати бажання займатися улюбленою справою, дисциплінованість, інтерес до  вивчення  англійської мови.
Тип уроку: урок удосконалення знань на навичок.
Обладнання: картки, малюнки, мультимедійний додаток.
                                                              
ХІД  УРОКУ
1.Початок уроку
1.Greeting
Good morning! We have guests today.
2. Aim
-Today we continue to speak about our hobbies, what we can do in our free time.
3. Warming up
a) Phonetic drill
Listen to the poem.
I like coffee,
I like tea,
I like swimming in the sea!
I like ice-cream,
I like cake,
I like sailing on the lake!
Listen and say after me.
Read it in turn.

b) Find the words and circle them.
hdfgreadinghfteyswimmingjuyvzdancinghdgfwcollectingjdgsfdrawingcfsfvfplaying


 2.Основна частина
1. Matching .
Match the words with the pictures.

2. Work in pairs.
Make up short dialogues. Give short answers.
Do you  play any sports?
Yes, I do. / No, I don’t.
Do you   cook?
Do you   collect anything?
Do you   read a lot?
Do you   listen to music?
Do you   play the piano?
3. Speaking
3.1. Tell us please what hobby you like or dislike.
I like/I don’t like
For example:  I like reading.  I don’t like swimming.

3.2. Tell us please what your friend likes or dislikes.
For example: Sasha likes riding a bike.
4. Break.
Let’s have a rest. Sing and do all together.
5. Writing.

listens,  plays,  swims,  rides,  play,  draws,  play,  go
Open your copybooks. Write down the date. Do the exercise. Fill in the gaps. Use the words from the frame.

1. John …football every afternoon. 2. Ann…a bike on the weekends. 3. Tom and Tina… to the cinema on Sundays. 4. Mr. Smith …pictures in his free time. 5. Kim…in the sea every summer. 6. Robin…to music in the evening. 7. I… computer games every Saturday.                          8. They… table tennis  after school.
6. Reading.
Read the text and say if the sentences are true, false or you don’t know.
A Picnic at the River
The Parkers are a very good and friendly family. They spend a lot of free time together. The weather is warm today. They are having a picnic on the bank of the river. Mr Parker is fishing and Mrs Parker is setting the table. Steve and Molly are playing badminton.
Read the sentences and say true, false or I don’t know.
1. The Parkers are a very friendly family.    true
2. The weather is sunny and hot.    false
3. The Parkers are having a picnic near the lake.  false
4. Mrs Parker is hungry. I don’t know
5. The children are playing badminton.   true
7. Game “Show the hobby”
One pupil will show his hobby and you have to guess it.  
          Are you …..?
         Yes, I am.    No, I am not.
8. Complete the sentence
Example.: Tom likes playing football. Tom doesn’t like playing basketball.

Actions\ Names
Tom
Kim
Ann
Bob
Dan
Playing football
+
-


+
Playing basketball
-

+


Playing hopscotch

+
+

-
Reading

+

-

Swimming

-

+
+
Fishing


-
+

Cooking

+

-
-
Playing computer games
+

+



3. Заключна  частина

1. Summarizing

2. Home task 
- Draw a poster and write about hobbies in your family.
 My name is Polly. I make dolls.
My brother likes skateboarding.
My mum and dad like travelling.
My grandpa likes making things.
My grandma likes cooking.




Немає коментарів:

Дописати коментар